مذاکره یک ایرانی برای خرید آکادمی فوتبال دربرزیل/ دو ایرانی در ی

مـعـمـر بن خلاد گوید: از حضرت رضا علیه السلام پرسیدم : و عرضکردم : قربانت گـردم مـردى در مـیان جمعى است و سخنى بمیان آید و آنها شوخى کنند و بخندند؟ فرمود: بـاکـى نـیـسـت تـا آنـجا که نباشد و گمانم که مقصودش فحش بود (یعنى در صورتیکه بـفـحـش و هـرزه گـوئى نـکـشـد، و فـحـش در آن نـبـاشـد) سـپـس فـرمـود: هـمـانـا رسـول خـدا (ص ) ایـنـگـونـه بود که عرب بیابانى نزدش مى آمد و هدیه اى برایش مى آورد و هـمـانـجـا مـى گـفـت : بـهـاى هـدیـه مـا را بـده ، پـس رسـول خـدا (ص ) مـى خندید، و هر زمان که اندوهگین مى شد مى فرمود: آن عرب بیابانى چه شد؟ کاش نزد ما مى آمد.

 

 

مهر: مجید جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح جزئیات سفرش به برزیل و مشاهداتش پرداخت و گفت: من با این هدف به برزیل رفتم تا ضمن بازدید از آکادمی های فوتبال این کشور، نحوه استعدادیابی، گردش کار در باشگاه های برزیلی و چگونگی تقسیم بندی استعدادها را بررسی کنم.

وی افزود: در سفر 10 روزه ام مجموعا از پنج باشگاه و سه آکادمی بازدید کردم. با مدیران باشگاه هایی مثل یوونتوس، سن ژوزه و ... جلساتی داشتم و در زمینه های مختلف اطلاعات

زیادی کسب کردم. اطلاعاتی درباره قوانین حمایت از تیم های پایه، ارتباطات بین المللی باشگاه ها، برگزاری مسابقات در طول یکسال، گردش کار و نحوه هزینه و درآمدزایی باشگاه ها.

سرمربی فصل گذشته فولاد خوزستان در ادامه تاکید کرد: تمام باشگاه ها و آکادمی های فوتبال برزیل خصوصی است. بعضی از استادیوم های فوتبال این باشگاه ها برای شهرداری است ولی شهرداری آنرا کاملا در اختیار باشگاه قرار داده است و هیچ اجاره ای هم دریافت نمی کند. هزینه نگهداری استادیوم هم بر عهده خود باشگاه است.

* کمک دولت برزیل به تیم هایی که فوتبال پایه دارند

جلالی خاطرنشان کرد: نکته جالب اینکه دولت به تعداد تیم های پایه، به هر باشگاه کمک مالی می کند. به عنوان مثال باشگاه "سن ژوه" که در 80 کیلومتری "سائوپائولو" قرار دارد در پنج رده سنی تیم دارد که برای این پنج رده سنی چیزی در حدود 450 هزار دلار کمک مالی از دولت دریافت می کند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام دولت در نهایت به سازندگی فوتبال برزیل کمک می کند، تصریح کرد: علاوه بر این دولت به تیم هایی که از دسته دو به دسته یک صعود می کنند مبلغ یک میلیون دلار کمک می کند تا برنامه های این تیم تازه صعود کرده به خوبی پیش برود.

* روش متفاوت استعدادیابی در برزیل

سرمربی فصل گذشته فولاد خوزستان در خصوص روش های استعدادیابی در برزیل به خبرنگار مهر گفت: این روش ها با آن چیزی که ما به صورت استاندارد فرا گرفته ایم تفاوت دارد. در برزیل باشگاه ها و آکادمی ها تست های هفتگی دارند و بازیکنان از سراسر برزیل در این تست ها شرکت می کنند. تست مربیان در قالب برگزاری بازی صورت می گیرد و در حین این بازی ها، بازیکنان مستعد انتخاب می شوند و در آن آکادمی می مانند.

* حضور دو ایرانی در باشگاه یوونتوس

جلالی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه باشگاه های برزیلی به کشورهای مختلف دنیا بروشور های فوتبالی ارسال می کنند یادآور شد: اکثر کشورهای دنیا در برزیل آکادمی دارند. مثلا در باشگاه یوونتوس که توسط ایتالیایی ها در برزیل تاسیس شده است بازیکنان مختلفی از ژاپن، کلمبیا و حتی دو ایرانی هم حضور داشتند. البته این باشگاه ها از بازیکنان خارجی هزینه دریافت می کنند ولی عضویت در آن باشگاه برای بازیکنان بومی رایگان است چون دولت هزینه آنها را تامین می کند.

* فوتبال برزیل فقط دو ماه تعطیل است

این کارشناس فوتبال حق پخش تلویزیونی را هم از مهمترین منابع درآمدی باشگاه های برزیلی دانست و افزود: در برزیل به جز دو ماه، تمام تیم ها در همه رده های سنی، در طول یکسال مسابقه می دهند. بخشی از مسابقات آنها بازی های ایالتی است که این مسابقات از طریق تلویزیون های هر ایالت مستقیم پخش می شود. بعد از بازی های میان ایالت ها، مسابقات مختلفی در درون هر ایالت برگزار می شود.

* لیگ برتر ایران، فوتبال استان ها را نابود کرده است

وی تاکید کرد: عجیب اینکه این مسابقات در برزیل مثل کشور ما تحت تاثیر همدیگر نیستند. به عنوان مثال لیگ برتر ایران همه مسابقات لیگ استانی را از بین برده است. فوتبال تهران، تبریز، خوزستان و سایر استان ها به خاطر لیگ برتر نابود شده است.

* سرمایه گذار پیدا شود یک باشگاه برزیلی می خرم

جلالی در پاسخ به این سئوال که " آیا قصد دارید برای ادامه کار به برزیل بروید یا تجربه این کشور را در ایران پیاده کنید"؟ گفت: من با مسئولان یک باشگاه که شرایط خوبی داشت صحبت کردم و احتمال دارد که این باشگاه را خریداری کنم. اگر تا دو هفته دیگر یک سرمایه گذار خوب پیدا شود، با هزینه ای کمتر از یک تیم لیگ برتری می توان یک باشگاه ایالتی در برزیل خریداری کرد.

* زمینه های قانونی برای خرید فراهم است

وی ادامه داد: در برزیل از تصمیمم فوق العاده استقبال شد. من تمام صورت هزینه ها را در اختیار دارم. حتی با یک وکیل برزیلی هم صحبت کردم و تمام زمینه های قانونی برای خرید یک باشگاه فراهم است. همانطور که گفتم اگر یک سرمایه گذار پیدا شود با مبلغی حدود 4 میلیارد تومان می توان این باشگاه را خریداری کرد.

* یک آکادمی هم در ایران تاسیس می کنیم

جلالی در خصوص اینکه " در صورت پیدا شدن یک سرمایه گذار در برزیل فعالیت خواهد کرد یا خیر" یادآور شد: برنامه اصلی ما این است که در صورت خرید یک باشگاه و در اختیار گرفتن آکادمی آن باشگاه، یک آکادمی هم در ایران تاسیس و بین این دو ارتباط برقرار کنیم. کاری که اکثر کشورهای دنیا مثل ایتالیا، پرتغال و اسپانیا در برزیل انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: البته واگذاری باشگاه ها در برزیل همیشگی نیست، یعنی قرارداد واگذاری به صورت 5 یا 10 ساله است ولی تمام امور مدیریت و اجرایی در اختیار خودمان خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد