اوباما: نتانیاهو هم نمی‌تواند برای ایران خط قرمز بگذارد

 امام صادق علیه السلام فرمود: خداى تبارک و تعالى در قرآن بیان هر چیز را فرو فرستاده تا آنجا که بخدا سوگند چیزى را از احتیاجات بندگان فروگذار نفرموده: و تا آنجا که هیچ بنده‏ئى نتواند بگوید ایکاش این در قرآن آمده بود جز آنکه خدا آن را در قرآن فرو فرستاده است. 

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا روز جمعه به 1200 خاخام آمریکایی گفت که قصد ندارد در خصوص چگونگی مدیریت مسایل مربوط به ایران "یک سری خط قرمزها " را تعیین کند.

روزنامه اورشلیم پست این موضوع را به نقل از حاضران در این جلسه گزارش کرد و افزود که اظهارات اوباما در بحبوحه تنش ها میان آمریکا و اسراییل (رژیم صهیونیستی) در روزهای اخیر درباره این مساله مطرح می شود که آیا آمریکا برای زمانی که ممکن است در صورت متوقف نشدن فعالیت های هسته یی ایران به این کشور حمله نظامی کند خط قرمزی تعیین می کند یا خیر.

نتانیاهو برای تعیین چنین خط قرمزی اعمال فشار کرده است.

اوباما به خاخام های آمریکایی هم چنین گفت که خود نتانیاهو هم خود را در چنین شرایطی قرار نخواهد داد چرا که هیچ رهبری دست خود را نمی بندد.

به گفته حاضران ، اوباما افزود که هیچ فاصله ای میان آمریکا و اسراییل در رابطه با ایران وجود ندارد و مقامات ایرانی نباید در اراده آمریکا یا حق اسراییل برای دفاع از خود تردید کنند.

در حالی که اوباما گفت ممکن است زمانی برسد که «مجبور به اتخاذ اقدام نظامی شویم» اما تاکید کرد که هم چنان برای دیپلماسی زمان باقی است و ایران در حال احساس کردن فشار اقتصادی است.

وی افزود: این کار ساده ای نخواهد بود.

پیش تر نیز گزارش شده بود که اوباما تقاضای تلفنی نتانیاهو برای تعیین خط قرمز علیه ایران را نپذیرفت.

یک مقام رژیم صهیونیستی به روزنامه یدیعوت آحارانوت گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با وجود مخالفت اوباما هم چنان تعیین خط قرمز برای ایران را حیاتی می داند.

این مقام صهیونیستی پس از آن این سخنان را مطرح کرد که روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی محتوای مذاکرات تلفنی یک ساعته نتانیاهو و اوباما را شرح داد.

بنابراین گزارش اوباما تقاضای نتانیاهو برای مشخص کردن خطوط قرمزی که اگر ایران از آن عبور کند به اقدام نظامی منجر شود را رد کرد.

این گزارش به نقل از یک مقام عالی رتبه دولت آمریکا نوشت که اوباما با پیشنهاد نتانیاهو مبنی بر این که حجم ذخائر اورانیوم را به عنوان آستانه اقدام نظامی آمریکا تعیین کند یا برای مذاکرات ضرب الاجل بگذارد مخالفت کرد.

این مقام گفت: ما خط قرمز داریم که سلاح هسته یی است و به این خط قرمز متعهدیم.

با وجود تماس تلفنی مفصل نتانیاهو و اوباما، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت که از منافع این رژیم حتی اگر مغایر منافع متحدان نزدیکش باشد،حفاظت خواهد کرد.

در عین حال براساس گزارش "تایمز آو اسراییل" تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه و رییس پیشین رژیم صهیونیستی روز جمعه نتانیاهو را به دلیل مشاجره با اوباما به باد انتقاد گرفت.

وی به شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: بزرگ ترین متحدان اسراییل، آن هایی که امنیت اسراییل برای شان مهم است، اکنون اسراییل را در جهان منزوی می بینند.

او که با مقامات آمریکایی در آمریکا دیدارهایی داشته است افزود: نحوه رفتار و مداخله نخست وزیر در انتخابات آمریکا موجب خشم  فراوانی شده است آن ها واقعا درخواست می کنند اسراییل خود را از انتخابات بیرون بکشد.

لیونی درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته یی ایران گفت که همیشه برای پیشگیری از چیزی به جنگ تهدید می شود اما حتی اگر مشاجره ای با رییس جمهور آمریکا در این باره باشد باید محرمانه بماند. اکنون ایرانی ها به جهان نگاه می کنند و دیوار مستحکمی را نمی بینند زمانی آمریکا در هر موقعیتی کنار اسراییل بود و متاسفانه این شرایط اکنون تغییر کرده است.

وی افزود: به وضوح می گویم این شکاف بین المللی که نتانیاهو با آمریکا ایجاد می کند به هر دلیلی که باشد به امنیت دولت (رژیم صهیونیستی) صدمه می زند و شامل بی مسوولیتی است.

نتانیاهو روز جمعه دخالت در انتخابات آمریکا با اعمال فشار بر اوباما برای اتخاذ موضع سرسختانه علیه ایران را تکذیب کرد و به روزنامه "ییسراییل هایوم" گفت: این ها چرندیات است.

او افزود: مساله برای من انتخابات آمریکا نیست بلکه سانتریفیوژ ها در ایران است. اگر سانتریفیوژ های ایران هیچ توجهی به جدول زمانی سیاسی آمریکا نداشته باشند چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

نظرات 1 + ارسال نظر
SAEED دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:55 ب.ظ http://SAEEDASMAN.MIHANBLOG.COM

اگر مایلی مارا بانام اطلاعات عمومی لینک کنید وخبر دهید در نظر دادن تا شمارا لینک کنیمSAEEDASMAN.MIHANBLOG.COM

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد