یک عبرت عجیب تاریخی

 رسول خدا (ص ) فرمود: بنگرید: که با چه کسى هـم صـحـبـت هـسـتـیـد؟ زیـرا هیچکس ‍ نیست که مرگش فرا رسد جز آنکه یارانش در پیش خدا بـرابرش مجسم شوند، اگر از نیکان باشد نیکانند (و بدانها شاد شود) و اگر از بدان بـاشـد بد هستند (و بداند که بسرنوشت آنان دچار شود) و هیچکس نیست که بمیرد و هنگام مرگش ‍ برابر او مجسم نشود. 

 

«محمد حسنی سیدمبارک»، دیکتاتور 84 ساله مصر اینک آخرین و البته ذلیل ترین لحظات عمر خودش را روی تختی در بیمارستان نظامی المعادی مصر طی می کند، ثانیه های کشداری از عذاب و ذلت که انگار دارد ذره ذره لذت قدرت و ریاست 30 ساله و آخرین رمق باقی مانده از جان را از دماغ فرعون مصر بیرون می کشد.

اما عجیب و جالب ـ بخصوص برای ما ایرانی ها ـ این است که مبارک آخرین لحظات زندگی اش را در همان بیمارستانی به سر می برد که محمدرضا پهلوی در سال 1359 به میزبانی سلف مبارک ـ انورسادات ـ در آن بستری بود.

حالا این دومین شباهت انقلاب مصر با انقلاب ایران است، بعد از آن شباهت بزرگ و عجیب، پیروزی انقلاب مصر در 22 بهمن، عجیب تر آن که اگر مبارک چند روز دیگر در بیمارستان نظامی المعادی دوام بیاورد و آنگاه بمیرد، درست در همان زمانی از دنیا خواهد رفت که محمدرضا پهلوی در غربت و ذلت ـ در چهارم مرداد 1359 ـ چشم هایش را برای همیشه بر جهان بست.

شاید تنها شانس مبارک این باشد که می داند و مطمئن است بعد از مرگ، لااقل نظامیان مصر اجازه نمی دهند مثل قذافی، مردم با جنازه اش عکس یادگاری و فیلم موبایلی بگیرند. بیمارستان المعادی مصر حالا دومین شباهت انقلاب مصر و انقلاب ایران شده است؛ بیمارستانی که اکنون دیدن دارد و بیشتر به موزه شبیه می ماند تا بیمارستان!

خدا عذاب های مختلفی دارد برای آدم های مختلف، عذاب های خدا اینهاست: «الیم، عظیم، شدید و مهین»، دردآور و زیاد و شدید و... از این میان، یکی کمتر شنیده شده است: عذاب مهین؛ گاهی عذاب مخصوص و البته بسیار موثر خدا فقط همین است: وهن!... عذاب مهین! و این عذاب پایان تقدیر نامبارک محمد حسنی سید مبارک است.

منبع: روزنامه جام جم 

 


 

مطالب مرتبط عجایب و سیاسی 

  1. دانستنی هایی در مورد تاریخ ایران ۲ 
  2. دانستنی هایی در مورد تاریخ ایران 
  3. 9 محصول جالبی که اپل در آینده می تواند تولید کند 
  4. عوارض کمبود ویتامین ب ۱۲ 
  5. فواید عجیب ایستادن 
  6. عجایبی که فقط در ایران می توان دید 
  7. ناو هواپیمابر 
  8. عجیب ترین جاذبه های توریستی جهان+عکس 
  9. ده راز شگفت انگیز سیب زمینی 
  10. ۱۰کشوری که تابحال اسم شان را نشنیده اید! 
نظرات 1 + ارسال نظر
sarahjoon شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:19 ب.ظ http://sarahyousefi.mihanblog.com

باسلام
وب لاگ جالبی دارید
اگرمایلیدمرابانام سارایوسفی لینک کنیدوبه من اطلاع دهید
باتشکر

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد