برنامه مفصل آقی اسفندیار رحیم مشایی و یاران علیه قالیباف

 امام صادق علیه السلام فرمود: که رسولخدا (ص ) فرمود: هر که با امامى بیوفائى (و عهد شکنى کند) با دهن کج وارد محشر گردد تا بدوزخ رود

 

انتشار سخنان بی سابقه اسفندیار رحیم مشایی، لیدر جریان انحرافی در یک ضیافت افطاری ماه رمضان در ساختمان کوثر دولت، از برنامه بزرگ جریان انحرافی برای تخریب محمد باقر قالیباف حکایت دارد.

آنگونه که سایت بازتاب به نقل از بولتن یک طیف اصولگرایان خبر داده مشایی در این سخنان که علی الظاهر در آستانه شب قدر هم بوده ضمن اعلام آمادگی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری از « تمام بودن» کار اصولگرایان سخن گفته و درباره محمد باقر قالیباف هم افزوده است: «خیلی ها الان می ترسند که قالیباف رئیس جمهور شود، اما او که از هاشمی بزرگتر نیست...ما برای او برنامه  مفصلی داریم، البته نباید الان برنامه هایمان را رو کنیم.» 

|اعلام رسمی «برنامه دار» بودن جریان انحرافی برای مدیریت شهری تهران، در حالی از سوی لیدر جریان انحرافی مطرح می شود که به نوشته برخی رسانه ها هفته گذشته مجتبی ثمره هاشمی از مردان حلقه نخست محمود احمدی نژاد رسماً  به عنوان مسئول ستاد حامیان احمدی نژاد فعالیت خود را آغاز کرده است.

به نوشته این رسانه ها در ابتدا قرار بوده حمیدرضا بقایی اسپانسر مالی جریان انتخاباتی حلقه انحرافی شود که بعد از مخالفت مشایی به دلیل برخی مسائل، سید حسن موسوی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان رئیس ستادهای انتخاباتی جریان انحرافی منصوب می شود.

در ماههای گذشته دور جدیدی از تخریب مدیریت شهری و بخصوص شخص محمد باقر قالیباف در رسانه های جریان انحرافی – بخصوص روزنامه ایران- آغاز شده بود. اگرچه برخی تحلیل ها از سلیقه ای و بدون برنامه بودن این تخریب ها حکایت داشت اما با آنچه از زبان اسفندیار رحیم مشایی گفته شده – و مورد تکذیب هم قرار نگرفته- تردیدی نسبت به فعالیت بزرگ و برنامه ریزی شده ای برای تخریب مدیریت شهری باقی نمی ماند. تخریبی از نوع آنچه جریان انحرافی پیش از این هم بر ضد رقبای سیاسی خود به کار برده و هیچ گاه هم نیازی برای اثبات آن تهمت ها از سوی این جریان احساس نشد. مهمترین نشانه فعالیت انتخاباتی جریان انحرافی ماجرایی بود که نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری اتفاق افتاد و رسانه ها از آن با عنوان «سودای بازگشت به بهشت» یاد کردند. ماجرا از افشای جلسه اعضای حلقه انحراف در دولت برای انتخابات ریاست جمهوری و تسخیر شوراها کلید خورد و جالب تر اینکه مورد تکذیب دولتی ها هم قرار نگرفت.

بر اساس این راهبرد، مجتبی ثمره هاشمی ( مردی که اینک ریاست ستاد انتخاباتی جریان انحرافی است) و مسعود زریبافان برای ساماندهی فعالیت های انتخاباتی و تبلیغاتی دولت در خصوص انتخابات شورای شهر مامور شده  و وظیفه انتخاب کاندیداهای مطلوب و مناسب را عهده دار شده اند.

نکته جالب اینکه بر اساس راهبرد این حلقه تخریب مدیریت شهری و شخص محمد باقر قالیباف یکی از مهمترین رویکردهای این جریان برای دستیابی به هدف تعیین شده بود. شواهد امر حاکی از آن است که این جریان خیلی زود کاندیدای مورد نظر خود را یافته و این کاندیدا هم کسی نیست جز اسفندیار رحیم مشایی.

مردی که پس از خانه نشینی پربحث احمدی نژاد آرام آرام به حاشیه رفت و در حاشیه ماند و در سایه بلند خیابان پاستور فعالیت های خود را ادامه داد. اینک وی برای پیشبرد آنچه به دنبال آن است از «برنامه های طول و دراز» خود برای تخریب محمد باقر قالیباف خبر می دهد.

 

نشانه های تخریب

نشانه های خیز بلند جریان انحرافی برای فتح دوباره پاستور از اسفندماه گذشته و با تخریب گسترده مدیریت شهری در جریان انتخابات مجلس کلید خورد. در چند ماه اخیر نگاهی گذرا به آنچه در صفحات روزنامه دولتی ایران ( که از بودجه بیت المال ارتزاق می کند) گویای یک نکته است: جریان انحرافی تخریب قالیباف و مجموعه تحت مدیریت وی را ماموریت ذاتی و روزانه خود می داند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.

اوج تخریب مدیریت شهری در چند ماه گذشته در ماجرای سیل بی سابقه تهران بود که اهالی سیاست این جریان هم پا به میدان گذاشتند و با جریان سازی رسانه ای به نشر اخبار بی پایه علیه مدیریت شهری پرداختند.

موج تخریب مدیریت شهری اگرچه توسط اصلاح طلبان و جبهه پایداری هم دنبال می شود اما شدت آن در جریان انحرافی بیش از سایر جریان هاست چه آنکه به مدد وجود موسسات عریض و طویل نظرسنجی که در پژوهشگاه ها، سازمان ها و وزارت خانه های متفاوت دولتی وجود دارد، آگاه ترین جریان به میزان محبوبیت چهره ها در میان مردم همین جریان است.

آنچه مشایی گفته و لااقل تا امروز کسی در آن جریان حاضر به تکذیب آن نشده است تنها یک نشانه است. سخنی است که سال ها در سینه و ذهن این جریان بود و اینک لبریز شده و آن هم در جمعی خصوصی. مشایی اگر احتمال می داد این سخنان به بیرون درز کند حاضر به افشای برنامه های خود برای قالیباف نمی شد.

نکته آخر اینکه در ماجرای دادگاه فساد بزرگ مالی قوه قضائیه کشور زحمت زیادی کشید و با وجود همه فشارهایی که برای به سرانجام نرساندن این پرونده بر مسئولان قضایی وارد شد، شجاعانه ایستاد. در اعترافات مقصران جریان انحرافی مشخص است خواهرزاده های کدام افراد دست داشتند و چه ها کردند. توصیه نامه های عجیب و غریب برای پرداخت تسهیلات بی حساب و کتاب به افراد همین پرونده هم مشخص است توسط کدام چهره امضا شده است. ای کاش آنچه رئیس سازمان بازرسی کل کشور از آن با عنوان «مصالح کشور» یاد می کند، مانع از این رسیدگی ها نشود و مردم آن « وقت دیگر» را هم هرچه زودتر مشاهده کنند.

 

منبع : سیمرغ

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد