نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا درباره پیشرفت های

 حضرت صادق علیه السلام فرمود: هر که با مسلمانان به دورو و دو زبان برخورد کند، روز قیامت بیاید در حالیکه براى او دو زبان از آتش باشد.
شرح مقصود کسانى هستند که براى جلب نفع دنیوى نزد هر کسى مطابق تمایلات او سخن گویند و باصطلاح معروف نان را بنرخ روز خورند، و اینکار باعث حقیقت پوشى ها و حق کشیهاى زیادى گردد و بقول علامه مجلسى (ره ) و دیگران این عین نفاق است .

 

یک کارشناس آمریکایی در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور از پیشرفت های هسته ای ایران در زمینه غنی سازی اورانیوم ابراز شگفتی کرد.

" استفان رِیدمیکر" کارشناس مرکز سیاست های دو حزبی آمریکا در واشنگتن روز چهارشنبه در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با اذعان به وجود بیش از 3345 کیلوگرم اورانیوم غنی شده 3 و نیم درصد در ایران گفت که اگر ایران اراده کند با این مقدار اورانیوم غنی شده ظرف مدت 4 ماه می تواند دو بمب اتم بسازد.

این کارشناس آمریکایی که اظهارات خود را مستند به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته

ای درباره ایران می کرد ، افزود که اگر رهبران ایران اراده کنند ظرف مدت زمان 35 تا 106 روز می توانند مواد لازم برای تولید یک بمب اتم را تولید کنند.

این کارشناس آمریکایی در ادامه افزود که حتی ویروس اینترنتی استاکس نت نتوانسته است آن گونه که باید و شاید در روند فعالیت های غنی سازی ایران اختلال ایجاد کند.

رِید میکر با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 9 هزار سانتریفیوژ در ایران مشغول کار هستند افزود : این تعداد سانتریفیوژ می توانند ظرف مدت یک ماه 158 کیلوگرم اورانیوم 3و نیم درصد غنی سازی کنند واین میزان تولید ، سه برابر ظرفیت ایران در سال 2009 یعنی پیش از آلودگی برخی دستگاه های سانتریفیوژ ایران به ویروس استاکس نت است .

وی افزود : این نشان می دهد استاکس نت آن گونه که باید روند برنامه اتمی ایران را کند و مختل نکرده است.

اخیرا روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در سال 2009 رسما دستور ایجاد اختلال در برنامه اتمی ایران از راه تولید بدافزارهای اینترنتی و رایانه ای را صادر کرده و خود شخصا بر نحوه انجام عملیات آلوده سازی برنامه هسته ای ایران از طریق نرم افزارهای اینترنتی نظارت می کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی ویروس استاکس نت نخستین عملیات خرابکارانه برنامه ریزی شده از سوی دولت اوباما برای ایجاد اختلال در برنامه هسته ای ایران و کند کردن روند غنی سازی اورانیوم در ایران بوده است .

گفتنی است این ویروس از سوی کارشناسان برنامه هسته ای ایران کشف و خنثی شد ،با این حال صدماتی به برخی دستگاه های سانتریفیوژ ایران وارد شد و در روند غنی سازی اورانیوم در ایران اختلالاتی به وجود آمد.

همچنین دیوید آلبرایت کارشناس سابق آژانس بین المللی انرژی هسته ای و رییس کنونی موسسه علوم وامنیت بین المللی نیز در این نشست مدعی شد ایران ظرف مدت 4 ماه می تواند مواد لازم برای تولید بمب اتم را تولید کند.

ایران هر گونه تلاش برای ساخت سلاح هسته ای را رد کرده و بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود و حق غنی سازی اورانیوم و داشتن چرخه سوخت بومی در چارچوب مفاد پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای تاکید می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد