بی احترامی در مراسم بزرگداشت

 در مرتبه اول رحلت بزرگ عالم یزد آقای حجت الاسلام حاج شیخ محمدعلی صدوقی را به همه مردم عدالت خواه و دینی تسلیت میگویم

 

در جریان مراسم بزرگداشت محمدعلی صدوقی، امام جمعه یزد و از معاونین رئیس دولت اصلاحات، که با حضور محمد و محمدرضا خاتمی، جمعی از فعالان جنبش اصلاحات و همچنین نوادگان آیت الله خمینی در یزد برگزار شد، گروهی از لباس شخصی ها با مردم درگیر شدند.

به گزارش جرس، در جریان برگزاری مراسم فوق، گروهی از مردم شعار “درود بر خاتمی” سر می دادند، که ناگهان عده ای از بسیجیان و لباس شخصی ها، شعار “مرگ بر منافق” سر داده و به ضرب و شتم مردم پرداختند که به مداخله نیروهای انتظامی انجامید.

منابع خبری روز گذشته طی گزارشی از مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام صدوقی، خبر داده بودند که ساعتها پیش از شروع مراسم در محل نماز جمعه یزد و خیابانهای اطراف، جمعیت بی شماری حضور داشتند و تمام اقشار مردم از جمله هموطنان زرتشتی نیز همگام با دیگر همشهریان خود، مراتب احترام خود نسبت به این فعال اصلاح طلب و روحانی مردمی را ادا کردند.

در جریان مراسم مرحوم صدوقی، شخصیت ها و روحانیونی چون محمد خاتمی، یاسر و علی و حسن خمینی، محقق داماد، رسولی محلاتی، موسوی خوئینی ها، رضا تقوی ، ابوترابی فرد، موسوی لاری، مجید انصاری، نظام زاده، محمد شریعتی دهاقان، فومنی، جماعتی، استانداران اسبق یزد، نمایندگان استان یزد، نمایندگان مراجع، مسیح بروجردی، مرتضی اشراقی، وافی نماینده استان در مجلس خبرگان ومهندس حبیب الله بیطرف و مسجد جامعی از وزاری کابینه خاتمی و بسیاری از شخصیت های ملی و محلی حضور داشتند.

گفتنی است حضور محمد خاتمی با استقبال کم سابقه مردم مواجه شد، به طوری که موجب ازدحام و تاخیر در مراسم گردید.

مرحوم محمدعلی صدوقی، امام جمعه یزد و از معاونین رئیس دولت اصلاحات، حوالی بامداد روز شنبه، یازدهم تیر ماه و در سالروز درگذشت پدر و مادرش، دار فانی را وداع گفت.

به همین مناسبت طیف وسیعی از شخصیت ها و فعالان کشور نیز، پیام های تسلیتی برای خانواده و بازماندگان آن مرحوم صادر یا ارسال نمودند.

صدوقی از اعضای مجمع روحانیون بود، که بعد از فوت یا کناره گیری برخی امامان جمعه نظیر آیت الله طاهری، امام جمعه اصفهان از معدود امامان جمعه بود که گرایش اصلاح طلبانه داشت.

وی در دولت سید محمد خاتمی در مقطعی بعد از محمدعلی ابطحی، معاون حقوقی و مجلس رئیس جمهور (خاتمی) شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد