خواهشمندم بخوانید

به برادرت وعده ای نده که وفای به آن در توان تو نباشد 

امام صادق علیه السلام

خواهشمندم بخوانید 

قبل از اینکه بحثم را شروع کنم از شما خواهش میکنم که این بحث را حتمآ بخونید و یا حتی آن را در رایانه خود ذخیره و در یک فرصت مناسب آن را بخوانید خیلی مهمه تجربه یک عمر زنگیه منه که قسمت های پر درسش را جدا کردم که مناسب حال هر کسی که از من کوچکتر بوده و در فکرهای بزرگ به سر میبرد هست.این نکات همان امتحانهای روزگار قبل از درس دادن است چون میگن روزگار یا همون تجربه اول امتحان میگیره بعد درس میده.این نکات برای همه افراد مثل آنهایی که میخواهند به زودی ثروتمند بشن یا خیلی خیلی معروف بشن و درنهایت آنهایی که اهداف خیلی بزرگی دارند بسیار مفید میباشد پس باز هم خواهشمندم تک تک این نکات را به دقت بخوانید تا حد اقل وقتی به سن من رسیدید خیلی خیلی موفق تر از من باشید.شاید گفتن میزان موفقیت های خودم و برشمردن دارایی ها و ثروتم صلاح نباشد پس من از گفتن آغنها صرف نظر میکنم تا اگر کسی خواست این مطلب را بخواند با خواندن این موفقیت ها و دارایی هایم و با مقایسه خودش با من ناامید شود ولی حتمآ بدانید اگر به این مطالب عمل کنید حتمآ از من موفق تر خواهید بود 

بسم الله الرحمن الرحیم 

مبحث اول در مورد دین 

1-بدون مقدمه،یا زندی زند باش یا رومی روم مثل گذشته من نباش که همه چیز را باهم میخواستم هم شهوت را هم خدا را.مسیر خودت رو مشخص کن الآن که دارم این مطلب رو مینویسم دلم خونه شاید همین خون دلی باعث بشه که نکاتم روی شما اثر بذاره.بر خلاف باور الآن شما من به هیچ وجه آدم بلانسبت خرمقدسی نیستم.من هر وقت با ماشین به اینور و اونور میرفتم هم زبانم داشت قرآن میخوند و هم چشام داشت نامحرم نگاه میکرد و وقتی نگاه کردنم تمام میشد یا اون نامحرم میرفت به خودم می اومدم و بلند میگفتم استغفرالله.به خود قرآن قسم اینا هیچ فایده ای نداره جز اینکه نکبت بیاره تو زندگی همونطوری که نکبت آورد

2-اگر میخوای برکت کارت زیاد بشه هر پنج شنبه شب  2000 تومن یا بیشتر یا خرج یک مسجد کن یا خرج یک فقیر کن یا به همین اندازه در مورد کارت به کسی که میدونی محتاجه تخفیف بده بالاخره در یک راه خوب صرف کن به قرآن و به خدا درآمد هفته آیندت بیشتر میشه و از همه مهمتر اینکه این 2000تومان یا هرچه خرج کردی را یا همون شب بهت برمیگرده یا فردای آن شب.من این رو خودم تجربه کردم.اصلآ یک مثال میزنم:من قبل از اینکه شغلم رو عوض کنم و مستقل بشم شاگرد یک فرش فروشی بودم به اسم فرش مقیمی ، سر وقت نماز و طاعت و عبادتم را انجام میدادم همانطور که میدونید خیلی از کارها مثل شاگردی با انعام گرفتن سر و کار داره به شرط اینکه آدم زبون داری باشی و از خریدار انعام طلب کنی که از بدی شانس من این سرزبان را نداشتم  و خیلی کم انعام گیرم میومد یا حتی اصلآ گیرم نمیومد.در یک پنج شنبه شبی من وقتی داشتم از مسجد بیرون می آمدم چشمم خورد به سبدی که برای جمع آوری کمک های مردم به مسجد در کناری گذاشته شده بود بدون آنکه کسی متوجه بشه 1000 تومان انداختم و سریع حرکت کردم شاید باورتان نشه ولی من در اون شب 6000 تومان انعام گیرم اومد تا اینکه این کار را ادامه دادم به نیت هم قربتآ الی الله و هم به نیت برکت در کار تا اینکه مستقل شدم و باز هم این خرج مسجد کردن را ادامه دادم  که در آن روزها درآمد خالص من در بعضی روزها حداقل 80000 تومان بود ولی بعدآ این خرج مسجد کردنا یادم رفت تا جایی که درآمد روزانه من به قرآن به حداکثر 10000 کاهش یافت.حالا متوجه شدید که برای چه این کار را تجویز میکنم؟

3-به خاطر لجبازی با حکومت یا حتی رهبر و رییس جمهور دینت را زیر پا نذار به خدا هیچ کس و هیچ کاری ارزش اینو نداره دینت رو زیر پا بذاری به خاطر یک لحظه کوتاه هوسرانی و یا چند دقیقه با یک نا محرم حرف زدن خدا را ناراحت نکن اگر به خدا فکر کنی میفهمی که چقدر او مظلومه و تنها کسی که عمیقآ در دل ما جا نداره خداونده-در اینجا من باید یه چیزی رو بگم که دل همه رو میلرزونه حتی دل من را هم خیلی لرزوند و آن اینکه در روایتی آمده که خداوند خیلی از گناهان رو میبخشه ولی بعضی وقتها میشه که با انجام یک گناه (چه کوچک و چه بزرگ) خدا به عزتش قسم میخوره که دیگه ما رو نمیبخشه و در این صوراته که ما بیچاره میشیم 

مبحث دوم در مورد خودمون 

4-اگر در ذهنت هدف بزرگی داری و نیخوای به اون برسی حتمآ در رابطه با آن فعال باش مطمئن باش که پدر و مادر بد فرزندشان رو نمیخوان اما در مورد هر کاری که میخوای شروع  کنی و مستقل باشی و وسایل رسیدن به هدفت را تهیه کنی اولی و بیشترین جواب پدر مادر ((((((نه))))) است که این نه به بهانه های مختلفی مثل اینکه حالا داری درس میخونی یا حالا داری سر کار میری و .... هست که اگر تو با شنیدن این نه ها ناامید بشی پس بدان اصلآ هدفی نداشتی و مطمئن باش که اگر هدفی را در ذهنت پرورش دادی و خودت مستقلآ انجام دادی هم کمک پدر و مادر را در کنار خود میبینی و هم موجب تو چشم آمدن در خانواده میشی

5-آخرین نکته در رابطه با اینه که هر کاری را که میخوای انجام بدی از همین الآن شروع کن نگو که حالا مثلآ من 20 سالمه و برای اینکه در فلان مورد به موفقیت کانل و مشهوریت تمام برسم تا 30 سالگی وقت دارم.اصلآ این فکر رو نکن به طور مثال فیس بوک (face book) رو یک جوان 19 سال دقیقآ هفت سال پیش به وجود آورد و در حال حاضر که نسبت به خیلی از سایت های بزرگ اینترنت مثل گوگل و یاهو و مایکروسافت بیشتریت تعداد عضو و بیشترین مقدار بازدید را داراست که چند هفته پیش یک شرکت برای تبلیغ حدود 50میلیون دلار با این سایت قرارداد بست که تا به حال در نوع خود بینظیر بوده است حال برگردیم به موضوع اصلی که اگر این جوان در ابتدا به بهانه اینکه نمیشه سایتی به این بزرگی که الآن هست رو درست کرد ، چنین سایتی رو درست نمیکرد دیگر این موفقیت را هم نداشت یا اینکه من و تو و هر کس دیگری چه تفاوتی با اون بچه هفت ساله هندی داریم که با یک خواستن تمام علم شیمی را از بر کرد و یاد گرفت؟ یعنی ما نمیتوانیم؟حتمآ میتوانیم

در آخرس خواهش میکنم نظر خودتون را در مورد این پست بدید.

ممنون

خواص سوره بقره 

از امام صادق روایت شده است که هرکس سوره بقره و آل عمران را بخواند روز قیامت این دو سوره مانند دو قلعه یا دو عبا یا دو سایبان برای او سایه میافکنند

نماز گرسنه 

از امام صادق علیه السلام روایت شده است که گرسنه دو رکعت نماز بخواند و بگوید ((ربِّ اطعِمنی فَاِنّی جاععٌ))خداوند بی درنگ اطعامش کند

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد