پخش برنامه تبلیغاتی عارف از سیما نیمه‌کاره قطع شد!

محمدرضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اولین برنامه تبلیغاتی خود را از ساعت ۲۳:۳۰ در شبکه جام جم با پاسخ به سوالات ایرانیان مقیم خارج از کشور آغاز کرد ولی پس از حدود ۲۰ دقیقه یکباره برنامه قطع و سخنان حجت‌الاسلام محسن قرائتی در باره موضوع انتخابات و اینکه نباید به هرکسی رای داد روی‌ آنتن رفت! شبکه جام جم در زیرنویسی اعلام کرد که پخش مجدد این برنامه دقایقی دیگر از سر گرفته می‌شود! اما تا ساعت مخابره خبر، هیچ خبری از ادامه مصاحبه با آقای عارف نشده است! و ظاهرا پخش اولین برنامه کاندیدای نزدیک به اصلاح‌‌طلبان دچار مشکل شده است! محور صحبت‌های دکتر عارف در ۲۰ دقیقه اول برنامه به شرح زیر بوده است:

* هدفم از کاندیداتوری پیشرفت کشور است و می‌خواهم کشور را به اهداف چشم انداز هدایت کنم.
* با سند چشم‌اندازی که داریم تلاشمان این باشد تا با برنامه‌ریزی دقیق و عملی کشور را در جهت افق چشم‌انداز هدایت کنیم.
* برنامه‌های عملیاتی‌ام را در ۲۲ فصل تنظیم کرده‌ام.
* تلاش کنیم از همه امکانات برای ارتقای جایگاه کشورمان استفاده کنیم.
* ۴ میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که سفیران فرهنگی ما هستند. باید از دیپلماسی فرهنگی و علمی برای ارتباط با کشورها استفاده کنیم.
* تلاش کنیم منازعات سیاسی بین کشورها را از مسائل دیگر جدا کنیم.
* آقای خاتمی مبتکر گفتگوی تمدن‌ها بود و آقای هاشمی روابط حسنه و دیرینه با کشورهای خارجی داشته از هر دو این بزرگوار استفاده می‌کنیم.
* اطمینان می‌دهیم حمایت حداکثری از سرمایه ایرانیان خارج از کشور خواهیم داشت. 
* از یکی از نخبگان کشور که از خارج به ایران برگشته بود در آزمون گزینش پرسیده‌اند شما  در سال 88 به چه کس رای داده‌ای!؟ این یعنی دخالت در جزیی ترین مسائل شخصی مردم.
* در رابطه با اشتغال برنامه‌های جدیدی را طراحی کرده‌ایم تا یک میلیون فرصت شغلی ایجاد می‌کنیم و اولویت جذب کار را به متخصصین می‌دهیم.
* طرح گسترش صنعت گردشگری را طراحی کرده‌ایم که اگر اجرا شود ۲۰۰ هزار فرصت شغلی از این طرح ایجاد می‌شود.
* طرح ارتقای جایگاه فناوری اطلاعات را داریم تا تولیدات علمی را به ثروت تبدیل کنیم.
* سالانه ۵۰ میلیارد دلار سرمایه از کشور خارج می‌شود. باید برای جذب نخبگان و متخصصان برنامه ریزی کنیم. نباید با نخبگان برخورد نامناسب صورت گیرد.
* جذب سرمایه‌ ایرانیان خارج از کشور جزو برنامه‌های جدی من است. ما اطمینان می‌دهیم که حمایت حداکثری را از سرمایه‌ آنها داشته باشیم.
* الان نسبت استاد به دانشجو در کشور وضعیت خوبی ندارد. باید تولیدات علمی کشور را به ثروت تبدیل کنیم. متاسفانه در برخی بخش ها مانند فرهنگ، نگاه امنیتی حاکم شده است
* ما نیاز به سینما و تئاتر پویا داریم. البته همه باید در چارچوب قانون عمل کنند. سازمان های مردم نهاد مانند خانه سینما و خانه هنر و خانه موسیقی باید حمایت شود.
* الان در کشور ما نشر وضعیت خوبی ندارد. باید به طور جدی موضوع نشر را در دستور کار قرار دهیم و مطبوعات و کتاب مورد حمایت قرار گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد