آیا تصویر منتشر شده در رسانه ها از پیکر حجر بن عدی واقعی است؟

بوتیا نیوز نوشت: آیا تصویر منتشر شده در رسانه ها از پیکر حجر بن عدی واقعی است؟ آیا این عکس ساخته هابیت برای ضربه زدن به مسلمانان نیست؟ 5دلیل بر جعلی بودن این تصویر چه هستند؟

پایگاه اینترنتی “الغوطه الشرقیه ” وابسته به معارضین سوری تصویری منتشر و ادعا کرده است که متعلق به پیکر مطهر حجر بن عدی کندی صحابی جلیل القدر رسول خدا (ص) است که روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت مرقد مطهرش به دست حرامیان سلفی تخریب و نبش قبر شد. سالم بودن پیکر حجر بن عدی به معنی حقانیت شیعه است همچنان که پیش از این نیز پیکر حر نیز سالم بوده است. اما…

این عکس بدون تایید در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری به خصوص در میان شیعیان منتشر شد. اما آیا این عکس واقعی است؟

آنچه در ادامه می آید دلایلی است مبنی بر جعلی بودن این عکس:

  1. با گذشت چندین ساعت از انتشار این تصویر اما هنوز هیچ منبع مستقلی این تصویر و تعلق آن به حجر بن عدی را تایید نکرده است
  2. به علت حرام بودن عکاسی و گرفتن عکس در فرقه جعلی وهابیت احتمال جعلی بودن عکس می رود. همچنین انتشار این عکس به معنی رد فرقه وهابیت می باشد پس چرا آنها باید این عکس را منتشر کنند؟
  3. بنا بر نقل های تاریخی، سر مطهر حجر و یارانش بریده و برای معاویه ارسال شد؛ لذا این سر مطهر حتی در صورت الحاق نیز متصل به پیکر پاک این شخصیت بزرگ نیست.
  4. سابق بر این وهابیت با انتشار عکس هایی به ظاهر مبنی بر تایید شیعه و سپس تکذیب آن سعی در تذلذل ذر عقاید شیعه کرده اند.
  5. بنا بر نقل های تاریخی حجر بن عدی در زمان شهادت از ماموران خواسته است که غل و زنجیر را از پیکر وی جدا نکنند تا با این وضع در قیامت در برابر معاویه دادخواهی کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد