۱۳ صدای مرتبط با فناوری که دیگر کمتر آنها را می‌شنوید!

حـضـرت بـاقـر عـلیـه السـلام فـرمـود: هـر کـه قـرآن در حـال ایـسـتـاده در نمازش بخواند خداوند بهر حرفى از آن صد حسنه براى او بنویسد، و هـرکـس آنـرا در نمازش نشسته بخواند خداوند بهر حرفى پنجاه حسنه برایش بنویسد و هر که قرآن را در غیر از نمازش بخواند خداوند بهر حرفى ده حسنه برایش بنویسد. 

 

 ۱۳ صدای مرتبط با فناوری که دیگر کمتر آنها را می‌شنوید!

  یک پزشک: چقدر زمان زود می گذرد، زمانی در منزل اینترنت نداشتم، اوایل ورود اینترنت به ایران بود، با پنج شش فلپی دیسک به کافی نت ها می رفتم و برای اینکه در وقت و هزینه صرفه جویی کنم، صفحات مورد نظر را سریع باز می کردم و در فلاپی دیسک ذخیره می کردم.

شاید اصلا تجربه کار زیاد با فلاپی دیسک ها را نداشته باشید، اما آنهایی که مجبور بودند زمانی فلاپی دیسک ها را تحمل کنند، می دانند که چقدر کار کردن با آنها دشوار بود.

اگر صفحات اینترنت را به صورت کامل می خواستم ذخیره کنم، کلی ذخیره شدن صفحات طول می کشید، بنابراین مجبور بودم خیلی وقت ها صفحات را به صورت HTML تنها و بدون عکس و حواشی ذخیره کنم.

بعد از اینکه فلاپی دیسک ها را به خانه می بردم تا با پی سی بخوانمشان باید یک مرحله دیگر باز شدن اطلاعات و صفحات و صدای ناهنجار فلاپی درایو را تحمل می کردم، تازه در بعضی از اوقات متوجه می شدم صفحات به خوبی سیو نشده اند.

دوره عجیبی بود، فلاپی دیسک و سرعت هایی که گاهی به زیر یک کیلوبیت هم می رسید (این دومی البته هنوز خاطره نشده!)

۱۳ صدای مرتبط با فناوری که دیگر کمتر آنها را می‌شنوید!

۱- صدای بعضی از ارورها: صدای اروری که بعضی از کاربران مک یا نرم افزار Icq دریافت می کردند، ممکن بود زمانی آزاردهنده بوده باشد، اما حالا خاطره انگیز است.

۲- آخرین باری که از VHS استفاده کردید، چه زمانی بود؟ یادتان می آید مجبور بودید کلی برای اینکه نوار به ابتدا برگردد، صبر کنید؟ یادتان می آید وقتی نوار در حال برگشت به اول بود و به ابتدای نوار نزدیک می شدید، سرعت کار بالاتر می رفت و صدای بیشتری هم از دستگاه بیرون می آمد؟

۳- صدای فلاپی دیسک: فایل مورد نظر باز نمی شد و ما دعا می کردیم که فلاپی دیسک ضربه ناجوری نخورده باشد یا میدان مغناطیسی ای رویش اثر نگذاشته باشد و فایل ما باز شود.

۱۳ صدای مرتبط با فناوری که دیگر کمتر آنها را می‌شنوید!

۴- صدای مودم دیال آپ، متأسفانه هنوز به کلی از ایران رخت برنبسته است و هنوز بسیاری از کاربران ایینترنت ایران از مودم های دیال آپ استفاده می کنند.

۵- این روزها کمتر مجبور هستیم که صدای اشغال بودن خط تلفن را تحمل کنیم، چون ویس میل و سیستم انتظار تماس call waiting را داریم.

۶- هنوز تلفنی قدیمی با شماره گیر دوار دارید؟

۱۳ صدای مرتبط با فناوری که دیگر کمتر آنها را می‌شنوید!

۷- صدای بوت شدن کامپیوتر، آن تک بوقی که حکایت از بی مشکل بودن روند بوت هنگام فشار دادن دکمه پاور است، در کامپیوترهای مدرن، در حال حذف شدن است.

۸- زمانی AOL تنها ISP بزرگ در آمریکا بود، برخلاف این روزها که هر روز کلی ایمیل اسپم و ایمیل های دیگر می گیریم، وقتی کاربران در آن زمان ایمیلی می گرفتند، صدای مردی را می شنیدند که می گفت، ایمیلی گرفته ای!

۹- احتمالا صدای «شان داون» شدن ویندوز ۹۵ را فراموش کرده اید!

۱۳ صدای مرتبط با فناوری که دیگر کمتر آنها را می‌شنوید!

۱۰- پرینتر لیزری دارید و صدای پرینترهای سوزنی یا ماتریکسی را فراموش کرده اید؟

۱۱- تلویزیون های LED یا LCD که ما داریم، موقع خاموش یا روشن شدن صدایی نمی دهند، اما زمانی ما تلویزیون های با لامپ تصویر داشتیم که موقع خاموش یا روشن شدن صدای «پاپ » از خود بیرون می دادند!

۱۲- این روزها استفاده ما از خطوط ثابت تلفن در حال کم شدن است. در خطوط ثابت، بعد از برداشتن گوشی، صدایی می شنویم که حاکی از برقرار بودن ارتباط با مرکز تلفن است، شاید چند سال دیگر این صدا هم برایمان خاطره شود.

۱۳ صدای مرتبط با فناوری که دیگر کمتر آنها را می‌شنوید!

۱۳- شخصا ترجیح می دهم که کیبوردی که از آن برای تایپ مطالب طولانی استفاده می کنم، صدای واضحی هنگام فشار دکمه ها بدهد، این طوری من که عادت ندارم به کیبورد نگاه کنم، در صورتی که انگشتم به درستی روی صفحه کیبورد قرار نگیرد، متوجه می شوم و حس و حال بهتری هم دارم. درست به همین خاطر است که وقتی با لپ تاپ کار می کنم زیاد راحت نیستم!

۱۳ صدای مرتبط با فناوری که دیگر کمتر آنها را می‌شنوید!

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد