معمای دوشنبه ۱۲/۱۰

حـضـرت صـادق (ع ) فـرمـود: هـرگـاه مـردى دعـا کـنـد و پس از دعا بگوید: ماشاءاللّه لاحـول و لاقـوة الا بـاللّه ))) خـداى عـزوجـل فـرمـایـد: بـنـده مـؤ مـن دل به من نهاد و تسلیم امر من گردید حاجتش را بر آورید  

 

معمای امروز

 

با سلام خدمت شما عزیزان

من قصد دارم که توی این وبلاگ یک قسمت به عنوان معمای روزانه قرار دهم.شما عزیزان میتوانید جواب این معما را در قسمت نظر دهید اعلام کنید.من هم جواب معما را فردای آن روز جواب معما را در قسمت خود معما قرار میدهم.

این کار برای تست هوشمان بدک نیست  

 

اما معمای امروز:

معمای امروز جالب ترین معمایی بود که تا امروز شنیدم.من ۱۰ ساعت طول کشید تا این معما را حل کنم  

 

شرح معما

یک روز سه نفر وارد یک ساعت فروشی میشن و یک ساعت را انتخاب میکنند.فروشنده گفت که قیمت این ساعت ۳۰۰۰۰ تومان است.پس هر کدام از خریدارها نفری ۱۰۰۰۰ تومان به فروشنده میدهند که جمعا ۳۰۰۰۰ تومان میشه.خریدارها میروند و بعد از مدتی فروشنده متوجه میشه که قیمت ساعت ۲۵۰۰۰ تومان بوده نه ۳۰۰۰۰ تومان پس شاگرد خودش را صدا میزنه و میگه که برو و این ۵۰۰۰ تومان پول را به خریدارهایی که قبلا اینجا بودند و ساعت خریده بودند پس بده.شاگرد ساعت فروش قبل از اینکه به خریدارها برسه ۲۰۰۰ تومان از ۵۰۰۰ تومانی را که اربابش به او داده بود که به خریدارها پس بده برمیداره و بعد از رسیدن به آنها ۳۰۰۰ تومان به خریدارها میده.یعنی به هرکدام از آنها نفری ۱۰۰۰ تومان میده و خریدارها که نفری ۱۰۰۰۰ تومان داده بودند بعد از پس دادن ۳۰۰۰ تومان سهم هرکدام ۹۰۰۰ تومان میشه.

سوال اینجا مطرح میشه که خریدارها نفری ۹۰۰۰ هزار تومان دادن که کل پول داده اینها میشه ۲۷۰۰۰ تومان(سه نفر بودند و نفری هم ۹۰۰۰ تومان) به اضافه ۲۰۰۰ تومان پولی را که شاگرد ساعت فروشه برداشته میشه ۲۹۰۰۰ تومان در حالی که در اصل ۳۰۰۰۰ تومان پول بوده پس ۱۰۰۰ تومان از این ۳۰۰۰۰ تومانه کجا رفته؟  

 

در قسمت نظر دهید جواب خودتون را بدید.من فردا سه شنبه ۱۳/۱۰ ساعت ۹ شب جواب این معما را خواهم داد.

.

  


 

مطالب مرتبط: 

نظرات 6 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:17 ق.ظ

lمیشه جوابشو بدین

بهنام شنبه 17 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:14 ب.ظ

این دیگه حل کردن داره؟
شما ذهن خواننده را با محاسبات منحرف میکنید
25 پول ساعت بوده+2تومان که شاگرد برداشته مجوعا 27000 تومان
هر نفر 9 هزار تومان میزارن میشه 27 تومان!
و این که برداشتن پول به وسیله شاگرد بین این موضوع اتفاق افتاده و اون سه نفر از این موضوع خبر ندارن!
من این را در کمتر از 20 قانبه حل کردم!

آقا بهنام دمت گرم ولی اگر بیشتر توضیح میدادی بهتر بود.درسته.قسمت آخر معما که خود معما حساب کتاب کرده بود نکته انحرافی و مغالطه کاری معما هست.
باز هم ممنون

اکبر دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:24 ب.ظ

بسیار مشنگ و منگل هستید

سمیه یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:29 ق.ظ

خیلی اسون بود واقعا که یکی ثانیه حلش کردم

ماشاالله به شما.البته اگر خودتون حل کرده باشین

khafan_kh پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 11:21 ق.ظ

منوامیر30تاکاغذخوردکردیم 5دقیقه طول کشید حل کنیم

نوروز علی ثابتی شنبه 29 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 09:32 ب.ظ

معمای جالبی بود!
من اینرا کمتر از 3 دقیقه طول کشید حل نمودم.

قیمت ساعت 25000، 5000 هزار آنها اضافه پرداخت نموده اند. از آن اضافه پرداخت، 2000 شاگرده زده (گرفته) و 3000 برای آنها داده، مجموعه پولی که آنها پس میگردد، 3000 است. 25000 قیمت ساعت و 3000 پول مسترد، در مجموع می شود، 28000، و 2000 دیگر در نزد شاگرد، می شود 30000.
ویا:
از مجموعه پول که 30000 است، دو دفعه کت (تفریق) شده است. یکبار 5000 کشیده شده، که در نزد دکاندار می ماند 25000، و بار دیگر شاگرد تفریق می کند، و 2000 را از آن می کشد، می ماند 3000. آن 3000 هزار را تحویل آنها می کند.
25000 در نزد دکاندار، 2000 در نزد شاگرد، و 3000 در نزد خریداران، مجموعه پول = 30000.

سپاس
ثابتی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد