مؤ من را سزاوار است که داراى هشت خصلت باشد: 1 هنگام شدائد بـاوقـار بـاشـد، 2 هـنـگـام بـلا شـکـیبا باشد، 3 در فراوانى نعمت سپاسگزار باشد، 4 بـآنـچه خدا روزیش کرده قانع و خرسند باشد، 5 بدشمنانش ستم نکند، 6 بارش را بر دوسـتـانش نیفکند (بخاطر دوستانش متحمل گناه نشود)، 7 بدنش از او در رنج و مشقت باشد (از بـسـیارى عبادت و قضاء حوائج مردم )، 8 مردم از ناحیه او در آسایش باشند، همانا علم دوسـت مـؤ مـن اسـت و بـردبـارى و زیرش و عقل امیر سپاهش (یعنى اعضاء و جوارحش بفرمان عقلش رفتار کنند) و مدارا برادرش و احسان پدرش باشد
امـام صـادق (ع )
شگفتی آفرینش آدم و فرشتگان
سپس آسمانهای بالا را از هم گشود و از فرشتگان گوناگون پر نمود.گروهی از فرشتگان همواره در سجده اند و رکوع ندارد.گروهی هم در رکوعند و یارای ایستادن ندارند و گروهی در صف هایی ایستاده اند که پراکنده نمیشوند و گروهی همواره تسبیح میگویند و خسته نمیشوند و هیچگاه خواب به چشمشان راه نمی یابد و عقل های آنها دچار اشتباه نمیگردد.بدن های آنها دچار سستی نشده و آنها دچار بی خبری ناشی از فراموشی نمیشوند.برخی از فرشتگان امینان وحی الهی و زبان گویای وحی برای پیامبران میباشند که پیوسته برای رساندن حکم و فرمان خدا در رفت و آمدند.جمعی از فرشتگان حافظان بندگان و جمعی دیگر دربانان بهشت خداوندند.بعضی از آنها پاهایشان در طبقالت پایین زمین قرار داشته و گردنهاشان از آسمان فراتر و ارکان وجودشان از اطراف جهان گذشته و عرش الهی بر دوشهایشان استئار است.برابر عرش خداد دیدگان به زیر افکنده و در زیر آن بالها را به خود پیچیده اند.میان این دسته از فرشتگان با آنها که در مراتب پاییین تری قرار دارندحجاب عزت و پرده های قدرت فاصله انداخته است.هرگز خدا را با وهم و خیال در شکل و صورتی نمیپندارند و صفات پدیده هار را بر او روا نمیدارند.هرگز خدا را در جایی محدود نمیسازند و نه با همانند آوردن به او اشاره میکنند
سپس خداوند بزرگ خاکی از قسمت های گوناگون زمین از قسمت های سخت و نرم-شور و شیرین گرد آورد آب را بر آن افزود تا گلی خالص و آماده شد.وبا افزودن رطوبت چسبناک گردید که از آن اندامی شایسته و عضوهایی جدا و به یکدیگر پیوسته آفرید.آن را خشکانید تا محکم شود.خشکاندن را ادامه داد تا سخت شد تا زمانی معین و سرانجامی مشخص اندم انسان کامل گردید.آنگاه از روحی که آفرید در آن دمید تا به صورت انسانی زنده درآمد.دارای نیروی اندیشه که وی را به تلاش اندازد و دارای افکاری که در دیگر موجودات تصرف نماید.به انسان اعضا و جوارهی بخشید که در خدمت او باشند و ابزاری عطا فرمود که آنها را در زندگی به کار گیرد.قدرت تشخیص به او داد تا حق و باطل را بشناسد و حواس چشایی و بویایی و وسیله تشخیص رنگها و اجناس مختلف در اختیار او قرار داد.انسان را مخلوطی از رنگهای گوناگون و چیزهای همانند و سازگار و نیروهای متضاد و مزاج های گوناگون گرمی-سردی-تری و خشکی قرار داد.سپس از فرشتگان خواست تا آنچه در عهده دارند انجام دهند و عهدی را که پذیرفته اند وفا کنند.اینگونه که بر آدم سجده کنند و او را بزرگ بشمارند و فرمود<<بر آدم سجده کنید پس همه سجده کردن جز شیطان>>.غرور و خودبزرگ بینی او را گرفت و شقاوت و بدی بر او غلبه کرد و به آفرینش خود از آتش افتخار نمود و آفرینش انسان را از خاک پست شمرد.خداوند برای سزاوار بودن شیطان به خشم الهی و برای کامل شدن آزمایش و تحقق وعده ها به او مهلت داد و فرمود<<تا روز رستاخیز مهلت داده شدی>>
مطالب مرتبط:
- سه مطلب جالب از گوشه و کنار جهان
- روایت حکیمه خاتون در مورد تولد امام زمان
- جدید ترین موجودات کشف شده عجیب
- داستان واقعی از جن.ازدواج با جن
- اقتدار ایران-منشور حقوق بشر کورش کبیر
- زمین و جو آن
- مطلب خیلی خیلی جالب در مورد مثلث برمودا
- ایا انیشتین بعدی یک ایرانی خواهد بود
- بنای زیرزمینی زیبای ایتالیا، تعداد عجایب جهان را به عدد ۸ رساند
- مطلب خیلی خیلی جالب در مورد میدان مغناطیسی بدن انسان
برچسب ها
داستان های زیبا-عجایب جهان-عجایب-داستان-داستان جالب-مطلب جالب-مطلب شگفت-شگفتی خلقت انسان-چگونگی خلقت انسان-خلقت انسان-چگونگی آفرینش انسان-آفرینش انسان-شگفتی آفرینش انسان-آفرینش آدم-خلقت آدم-شگفتی خلقت آدم-خلقت فرشتگان-آفرینش فرشتگان-شگفتی خلقت فرشتگان-شگفتی آفرینش فرشتگان-شگفتی های جهان-نهج البلاغه-حضرت علی-بهتر زیستن
۲۰۴۸۸
۲
۱۵ آذر ساعت ۱۲ شب
مرسیییییییییییییییییی